بروزرسانی یا تغییر لایسنس در دایرکت ادمین

آپدیت یا تغییر License در DirectAdmin

گاهی مجبور میشوید به دلایل مختلف، لایسنس دایرکت ادمین را تغییر یا بروزرسانی نمایید. برای این کار چندین راه وجود دارد که البته کلیه راه های ارائه شده در این مطلب، نیاز به اتصال به SSH و اجرا کد در ترمینال را دارند.

در ابتدا میبایست شما Client ID (uid) و License ID (lid) را در اختیار داشته باشید تا بتوانید مراحل را طی کنید. معمولا این دو مورد، از سمت فروشنده لایسنس، ارائه میشود.

ابتدا با استفاده از یک یوزر با دسترسی root به SSH متصل شوید (برای اتصال در ویندوز، میتوانید از نرم افزار PuTTY استفاده نمایید)

روش 1 (پیشنهاد میشود):

بعد از ورود به SSH، دستورات زیر را به ترتیب وارد نمایید:

توجه: بجای 111111111، مقدار Client ID (uid) را وارد نمایید و بجای 222222222، مقدار License ID (lid) را بگذارید.

 

البته لازم به ذکر میباشد در صورتی که شما دارای چند آیپی میباشید، از دستور زیر استفاده کنید:

با این تفاوت که بجای 1.1.1.1، آیپی ای که برای آن لایسنس تهیه کردید رو وارد نمایید

 

در صورتی که بعد از اجرا دستور بالا ارور ای مبتنی بر عدم موفقیت در اتصال به directadmin.com یا پورت 443 داشتید، دستور زیر را وارد کنید و سپس مجدد مرحله بالا رو تکرار کنید:

 

و در نهایت، دستور زیر را وارد نمایید تا دایرکت ادمین ری استارت و دوباره راه اندازی شود:

در صورتی که در اجرا دستور بالا و ری استارت دایرکت ادمین مشکل داشتید، دو دستور زیر را به ترتیب وارد کنید:

 

 

روش دوم (جدید):

در صورتی که با روش اول مشکل داشتید یا نتوانستید لایسنس رو بروز نمایید، مراحل زیر را طی کنید

بعد از اتصال به SSH، دستورات زیر را بترتیب وارد نمایید:

توجه: بجای 111111111، مقدار Client ID (uid) را وارد نمایید و بجای 222222222، مقدار License ID (lid) را بگذارید.

 

در صورتی که شما دارای چند آیپی میباشید، از دستور زیر استفاده کنید:

با این تفاوت که بجای 1.1.1.1، آیپی ای که برای آن لایسنس تهیه کردید رو وارد نمایید.

 

و در نهایت، با استفاده از مراحل آخر در روش یک، DirectAdmin را Restart کنید

 

ارور های مرتبط:

An error has occurred while trying to update the license file

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *